23 Aralık 2014 Salı

Sıtkı Bekir Sencer - ORADAYDIM ASALA ESENBOĞA HAVA LİMANI BASKINI ANKARA


Sıtkı Bekir Sencer - ORADAYDIM ASALA  ESENBOĞA HAVA LİMANI BASKINI ANKARA



Olay sırasında Esenboğa Havalimanı’nda bulunan ve üç saate yakın teröristlerin elinde rehin kalan Sıtkı Bekir Sencer, baskınla ilgili bir çok ayrıntıyı  CNNTürk’te yayınlanan “Oradaydım”  belgeselinde anlatmıştı

Sıtkı Bekir Sencer - ORADAYDIM!

Öldürülen Türkler içinde sadece  Ankara Emniyet Müdür Yardımcısı Hamdi Yahyaoğlu ile o gün Londra’dan gelecek olan kız kardeşini karşılamaya gelen Ordu’nun Perşembe ilçesi Öğretmen Okulu Gece Bekçisi Kenan Kaya’nın adlarını tespit edebildim. Başından yaralanan Kenan Kaya, hemen hastaneye kaldırılmış ama aldığı yaranın etkisinden kurtulamayarak bir hafta sonra vefat etmiş.  Bugün Perşembe’de Karadeniz’i gören bir yamaçtaki kabrinde yatmaktadır. Kaya vefat ettiğinde 8.5, 5.5 ve 2.5 yaşlarında üç çocuğu ve genç bir karısı varmış. Merak ediyorum, devletimiz onlara sahip çıktı mı? Diğer vefat edenlerin ailelerine kimse yardım etti mi?
Düşünmeye çekiniyorum, 7 Ağustos 1982 Esenboğa saldırısında hayatını kaybedenleri hiç olmazsa ölüm günlerinde hatırlayan var mı?
Ankara- Esenboğa Havaalanı’nın,   7 Ağustos 1982’deki bu Ermeni terör saldırısının dışında, Türkiye Cumhuriyeti’nde çok ayrı bir önemi vardır. Yurt dışında Ermeni terör örgütlerince şehit edilen görevlilerimizin naaşları, dünyanın dört kıtasından, 16 ayrı ülkesinden (Roma, Marsilya, Atina, Lyon, Paris, Sydney, Kopenhag, Cenevre, Los Angeles, Ottowa, Boston, Lizbon, Burgaz, Belgrad, Brüksel, Viyana, Tahran) buraya getirilmişti. Şehitlerimizin cenaze namazları Maltepe camisinde kılınmış, daha sonra da şehitler, Cebeci Asri Mezarlığı’ndaki bu cinayetlerle birlikte oluşan ‘Dışişleri Şehitliği’nde toprağa verilmişti.
Havaalanı’nda, o günleri hatırlatacak en ufak bir iz, bir plâket , bir  heykel veya “Anı Köşesi” yok.
Oysa, hatıralar hatırlandıkça güçlenir.
Tarih ders almak için vardır; unutmak ve hatırlamamak için değil!..
Ermeni teröristlerin Türkler’e karşı giriştikleri eylemleri asla unutmadım, unutmayacağım ve unutturmayacağım!..
 (x) ASALA: (İngilizce: Armenian Secret Army for the Liberation of Armenia tamlamasının kısaltmasıdır; Ermenice: Հայաստանի ազատագրության հայ գաղտնի բանակ Hayastani Azatagrut’yan Hay Gaghtni Banak) Türkçe : Ermenistan’ın Kurtuluşu için Ermeni Gizli Ordusu
ASALA:  1973 ve 1985 yılları arasında, Türkiye dahil 16 farklı ülkede Türk ve diğer mülki ve diplomatik hedeflere karşı terör  eylemlerinde bulunmuş solcu ve aşırı milliyetçi Ermeni terör örgütüdür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder